• Simple Item 24
  • Simple Item 23
  • Simple Item 22
  • Simple Item 21
  • Simple Item 19
  • Simple Item 18
  • Simple Item 17
  • Simple Item 15
  • Simple Item 13
  • Simple Item 12
  • Simple Item 11
  • Simple Item 10
  • Simple Item 9
  • Simple Item 8
  • Simple Item 7
  • Simple Item 6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Csuda jó egy csapat a miénk, ahol 24 vidám gyerek naponta találkozik, és azon törik a fejüket, hogyan törhetnének borsot tanáraik orra alá. Ez a társaság a Ságvári Endre Általános Iskola 8./b osztálya.

Az osztályt több csapat alkotja. Szinte már első osztályban, amikor még fel se értük a padot kiderült, ki melyik csapat tagja lesz. Voltak bátrak és kevésbé bátrak, eszerint alakultak ki a mai csoportocskák.

A gyerekek szerinti csapatok:

„Menő gyerekek”: jó humorúak, merészek, nem félnek visszaválaszolni, néha átmennek szemtelenbe, de lehet, hogy ez csak a kamaszkor miatt van, de azért „jófejek”, jószívűek.

-„Kedveltek”: ők is „jófejek”, elismertek, jóban vannak a „menő gyerekekkel”, de ők nem olyan hangoskodók, mint a „menő gyerekek”.

-„Jó gyerekek”: Közülük páran stréberek, akik mindig írnak házit, kezük, lábuk törik azért, hogy ötöst kapjanak. De nem feltétlenül minden ebbe a kategóriába tartozó gyerek stréber. A „jó gyerekek” kategóriába tartozók nem nagyszájúak, de mégse szeretik őket, hiszen a legnagyobb sikere a hangadóknak van. Nem hallgatnak rájuk a nagymenők, sőt kinevetik őket, mert nem olyan nagyszájúak, nem bátrak, mint ők. Hiába próbálkoznak kitörni ebből a körből, nem megy nekik; viszont abban egyetértenek, hogy együtt piszkálják a kitagadottakat.  Tehát ők olyanok, mint egy nagycsaládban a középső gyerek. A nagy tesó őt piszkálja, de ő bántja a kicsit

Amint már említettem, őket többfelől is ostromolják, mint a várakat. Pl. órákon, tanítás alatt nyálas papírgalacsinokkal, papírdarabokkal dobálják őket a tanárok felháborodása ellenére. Sokszor megverik, cukkolják őket, összekócolják a hajukat, kiborítják a táskájukat, lökdösik őket, de ők túl gyengék ahhoz, hogy ez ellen valamit is tegyenek. Néha úgy tűnik, élvezik is ezt, mert akkor legalább ők vannak a középpontban.

   Ahhoz, hogy jobban megismerhessék a 8./b-t, elmesélek egy osztálykirándulást nagy vonalakban, hogy megértsék pontosan, kinek milyen feladata van az osztályban.

Tavaly Sopronban voltunk osztálykiránduláson, a buszon hátul ültek a „menő gyerekek”, középtájon és elöl a „kedveltek”,”a jó gyerekek”, és a ”kitagadottak” kaptak helyet. Nem véletlenül, hiszen próbáltak közeledni a „menő gyerekek” szekciójához. A menők felhőtlenül mulattak. Amikor megérkeztünk a szállásra, rögtön mindenki lepakolt, de azért voltak nézeteltérések, mert vegyesen voltunk egy szobában, ezt persze nem úgy értem, hogy fiúk, lányok, hanem a pl.: egy „menő gyerek” és egy „kitagadott”. Külön csapatokba verődve foglaltuk le magunkat. Voltak, akik zenét hallgattak, néhányan kártyáztak, páran „Felelsz, vagy mersz”-eztek, és a többiek egyszerűen hülyéskedtek. Másnap reggel egy étteremben reggeliztünk. Étkezés után hazaindultunk busszal. Szinte ugyanúgy ültünk, mint arrafele menet. Végig jó volt a hangulat. Szerencsésen hazaérkeztünk, majd mindenki hazament. Ezeket, a csapatokat senki nem alakította ki, maguktól alakultak. Mindenki a viselkedése szerinti kategóriába tartozik. Sokan jól érzik ott magukat, ahol vannak, de van, aki ki akar törni e körből; ez így is van rendjén, van, akinek sikerül, van, akinek nem. Pl., van 1-2 olyan gyerek is az osztályban, aki alsó tagozatban félénkebb volt és mostanra bátorodott fel, tehát sokan „átkerültek” a „jó gyerekek” csoportjából a „kedveltek”, sőt a”nagymenők” kategóriába.

A tanáraink szerinti csoportok:

Okos, szorgalmas diákok:

Akik okosak és szorgalmasak, a leckét mindig megírják. Minden órára felkészülnek (Gyerekek szerint kategorizálás szerint ők a „jó gyerekek”,”stréberek”.

Okos, hanyag gyerekek:

Ők is okosak, de nem mindig készítik el a leckét sőt… Ők nagyon „jófejek”. A  gyerekek szerinti csoportosításban ők a „menő gyerekek” és a „kedveltek” kategóriába tartoznak.
Okos, rosszcsont tanulók

Ők is okosak, hiszen a mi osztályunkban jó ésszel megáldott gyerekek vannak (ez kicsit beképzelten hangzott, de így van). Ők kicsit szemtelenek, de „jófejek”, lehet éppen ezért. Ők sem mindig készítenek házit, de ha mégis, akkor készek odaadni másnak is. Ebben az osztályban sok ilyen dolog folyik, gondolok itt a házi másolására, összetartásra. Ez a fogalmazás tartalmaz 1-2 nem tanárok fülébe való titkocskát, de ez így van jól és más osztályokban is vannak ilyenek.

Erről az osztályról nem csak kritika írható le. Nagy általánosságban ebből a kis értelmes, okos csapatból mindenki megyénk két legjobb középiskolájában fogja tovább folytatni tanulmányait.

Elérhetőségek

Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Oroszlány, 2840 Havasi Márton utca 1-3.
Telefon: (34) 361-155, 361-145
Fax: (34) 361-155
Email: iskola[kukac]hunyadi.oroszlany.hu
OM: 031829

Iskolai alapítvány

"Szülők és Pedagógusok a Gyermekekért" alapítvány
Adószám: 19148463-1-11

Honlap elérhetősége: https://www.gyermekekertalapitvany.hu/