Elektronikus ügyintézés bevezetése
-
Készült: 2019. szeptember 18. szerda
Az Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola 2019 szeptemberétől bizonyos ügytípusokra bevezeti az elektronikus ügyintézés lehetőségét a gondviselők számára.
Ezek közül a leggyakoribb ügytípusok a következők:
1. Tanulói mulasztás igazolása
2. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomon követését az alábbi lépésenkénti leírással segítjük.
1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:
1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:
Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik031829001.e-kreta.hu címen. Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be.
Ha ezt a belépési lehetőséget nem ismeri, akkor a problémát írja le az iskola[kukac]hunyadi.oroszlany.hu címre küldött levélben és rövidesen megkapja a hozzáférését.
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:

2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:
2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:
Az Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskolában indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt kiválasztani. A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:
Ügy neve: Tanulói mulasztás igazolása
Ügy neve: Tanulói mulasztás igazolása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői igazolása terhére (évente 10 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan.
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy szülői vagy orvosi igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolánkba! Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
Ügy neve: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására kérelem benyújtása
Ügy neve: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására kérelem benyújtása
Ez az ügy nagyon indokolt esetben akkor indítható, ha elfogyott a szülő által igazolható napok száma.
A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. Ezt a kérelmet kérjük indokolni! Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető. A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolánkba! Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:
3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:
Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra pdf-ben le is tölthető.
A rendszer használatával kapcsolatos kérdéseiket, kéréseiket az iskola[kukac]hunyadi.oroszlany.hu címre küldhetik.
A rendszer teljes felhasználói kézikönyve itt megtekinthető.