• Simple Item 24
  • Simple Item 23
  • Simple Item 22
  • Simple Item 21
  • Simple Item 19
  • Simple Item 18
  • Simple Item 17
  • Simple Item 15
  • Simple Item 13
  • Simple Item 12
  • Simple Item 11
  • Simple Item 10
  • Simple Item 9
  • Simple Item 8
  • Simple Item 7
  • Simple Item 6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Iskolapszichológus

Kedves Szülők!
• Próbáljunk meg a gyermeknél mindenképpen következetes napirendet kialakítani.
• Legyen kialakítva legalább a felkelés időpontja, a tanulási idők, az étkezés, kikapcsolódás, esti lefekvés (a lenti napirendi minta csak javaslat, átalakítható).
• Olyan érzelmek, mint a magány, szorongás, pánik, normál érzelmek ilyen esetekben, megküzdésben segít ha struktúrált a napirend, valamint ha olyan közös tevékenységekbe kezdenek, amelyek kimozdítják, jobb kedvre derítik a gyereket (közös főzés, társasozás, exatchlon pálya építése ).

Bővebben: Napirend

Találtam néhány, általam hasznosnak tartott típusmondatot,„Így is lehet nevelni és tanítani”- könyvéből (52-53. old). Dr Marshall B. Rosenberg
Technika lényege: olyan minőségű kapcsolat megteremtése, amelyben lehetővé válik az érzések kifejezése, őszinteség, együttérzés megteremtése, és a kérésein kérések legyenek, ne pedig követelések. Én személy szerint hálás vagyok, mert ez jó irány a nevelésben, konfliktusok rendezésében egy „mankó” lehet, de persze ez csak cél, senki sem tökéletes, és érzem, hogy nem könnyű szülőnek, gyereknek, tanárnak ebben a bezárt helyzetben.

Bővebben: Kedves Szülők!

A gyerekek különböző módon reagálnak a stresszre, aggódóvá, dühössé, zaklatottá válnak, bújósabbak lesznek vagy bepisiléssel reagálnal. Hallgassuk meg, bátorítsuk gyermekünket, merjen beszélni a félelmeiről, mi aggasztja, adjunk neki több szeretetet, minőségi időt, figyelmet.
A koronavírusról való beszélgetés, tájékozódás, felkészítés nagymértékben csökkenti a stresszt, szorongást. Családban fontos beszélni mi ez, mit jelent ránk nézve, esetleges veszélyek, mit tudunk tenni egyéni és közösségi szinten, (ehhez adnak segítséget a következő kisfilmek).

Ajánlom megnézésre a következő kisfilmeket,
koronavírusról ovisoknak, alsósoknak:
Heim Pál Kórház
https://www.youtube.com/watch?v=53jT0PdTJY8&t=13s
Kőnig doki
https://www.youtube.com/watch?v=guTr4vpFr_4

Tájékoztatni szeretném Önöket arról, hogy a kialakult járványügyi helyzetben, az iskolabezárások idején sem szeretnénk a családokat, gyerekeket segítség nélkül hagyni. Ha újra indul a tanítás, folytatjuk a pszichológiai tanácsadást, addig is szükség esetén online konzultáció kérhető.
Csütörtökön és pénteken 8-14 óráig elérhető vagyok, de a tanácsadás tervezhetősége miatt előtte egyeztessünk időpontot!
Iskolapszichológusként gyermekeknek, szülőknek és pedagógusoknak nyújtok pszichés támogatást, a problémák mielőbbi, és hatékonyabb megoldása érdekében. Lelki problémák, szorongásos, depresszív tünetek, krízisek esetén hívjanak/hívjatok bizalommal!
Érdekes tartalmakról cikkeket az iskola honlapján és időnként a facebook oldalamon tervezek megosztani (pl.: szülőknek ötletek az otthoni élet megszervezéséhez, napirend, hatékony kommunikáció-tippek, milyen mondatokkal segíthetjük a tanulást, egészségfejlesztés, szorongáscsökkentés, tanulási motiváció,).
Kéréseket, javaslatokat szívesen fogadok.

üdv
Kürti Renáta (06-70-553-4164)

 

Elérhetőségek

Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Oroszlány, 2840 Havasi Márton utca 1-3.
Telefon: (34) 361-155, 361-145
Fax: (34) 361-155
Email: iskola[kukac]hunyadi.oroszlany.hu
OM: 031829

Iskolai alapítvány

"Szülők és Pedagógusok a Gyermekekért" alapítvány
Adószám: 19148463-1-11

Honlap elérhetősége: https://www.gyermekekertalapitvany.hu/